Cape Town Here I am!!!!:) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Essen - WaarBenJij.nu Cape Town Here I am!!!!:) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Essen - WaarBenJij.nu

Cape Town Here I am!!!!:)

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier is ie dan, mijn eerste blog vanuit Kaapstad.
Op het moment zit ik hier in een internetcafe in de wijk Observatory in Kaapstad, letterlijk aan de voet van de tafelberg en het is hier echt super mooi! Dit is ook de wijk waar het vrijwilligershuis staat, die op het moment helemaal vol zit, wat nog nooit is gebeurd. Er zitten nu ongeveer 15 vrijwilligers, wat super gezellig is, maar wel een lichtelijke chaos in het huis.

Maar ik zal even beginnen bij het begin;
Maandagmiddag kwamen we na een super lange vlucht dan eindelijk aan op het vliegveld van Kaapstad. Het was een klein beetje een chaos, want Obama stond op het punt om te vertrekken.

We werden opgepikt door onze begeleider; Michelle en daarna gingen we de andere vrijwilligers ontmoeten.
Vooral veel Amerikanen, Canadezen en Engelsen en twee meisjes uit India.
Iedereen praat dus super goed Engels en als ze met elkaar aan het praten zijn, is het echt niet te volgen, maar het zijn allemaal super leuke mensen en gelukkig is Birgit er, die ook Nederlands is en we hebben het samen echt super gezellig!

We werken in de sloppenwijk Kaileesha en we hebben een ochtend en een middagproject.
's Morgens werk ik in een huis met allemaal kleine babytjes, waar de meeste wees zijn. Ze zijn echt super lief, maar het is zo zielig als je bedenkt in welke situatie ze zitten en dat ze nog zo vrolijk kunnen zijn. Heel veel kindjes hebben ook bultjes op hun gezicht, wat een bijwerking is van de medicijnen tegen Hiv.
's Middags doe ik een project wat Gapa heet; Grandmothers against Poverty and Aids. Het zijn allemaal oma's die zorgen voor kindjes op het meest gevaarlijke moment van de dag; als de ouders nog op het werk zijn, maar de kinderen uit school komen. Ze bieden ze gratis een maaltijd en de mogelijkheid om in een veilig omgeving te spelen met ons dus.

Het is nu weekend, dus we hebben vrije tijd en geen project. Vanmiddag zijn we naar Waterfront geweest; een super mooie haven, met een winkelcentrum en allemaal leuke huisjes.
Morgen gaan we een Hop on-Hop off tour doen in Kaapstad zelf zodat we langs alle bekende punten komen en zondag gaan we naar Robbeneiland.

De komende week mogen we iets meer doen op onze projecten, want we hebben vandaag geholpen met de planning van de komende week. We mogen bij het ochtendproject zelfs een muur gaan schilderen, want een paar weken geleden is er een meisje overleden op het project en in herinnering van haar willen ze een muurschildering maken en die mogen wij ontwerpen en gaan schilderen. Ook mogen we meer zelf ook invulling geven aan de spelletjes en andere dingen die we op ons project gaan doen.

Ook is er natuurlijk nog het onderwerp Nelson Mandela; die nog steeds in het ziekenhuis ligt. Zodra hij overlijd zullen we een paar dagen geen project hebben, om respect te tonen aan de bevolking hier.

Zoals jullie al wel merken heb ik hier genoeg te doen en ik geniet er ook zeker van. Het is echt een super ervaring en gelukkig heb ik nog genoeg tijd over hier. Volgende week schrijf ik waarschijnlijk wel weer een blog, maar je weet het maar nooit hier in Afrika!:)

Liefs Lotte

• 05 Juli 2013 - 21:44

Regina:

Hoi Lotte,

We hebben net nog even naar elkaar gezwaaid via de video, erg leuk om jullie even live te zien. Wat leuk om jouw eerste blog te lezen. Jullie ervaringen zijn echt geweldig. Ik hoop dat jullie een heel leuk weekend hebben. Vooral Robbeneiland zal erg indrukwekkend zijn. Geniet ervan en tot de volgende keer.
    Groetjes Regina

• 05 Juli 2013 - 22:05

Tanya:

Hoi meid! Nou zeg klinkt zo gaaf!!!! Nu ik jou verhaal lees, wil ik ook daar naar toe!!
    Ben super blij voor jou! Geniet er van en verget je niet om foto's met ons te delen!!
    Een hele gezegende dagen!!!
    Groetjes :) ons!

• 05 Juli 2013 - 22:37

Wilma :

Lieve Lotte,

Zo nog even op de valreep jouw blog gelezen over je eerste indrukken van Afrika, wat een bijzondere dingen maak je al mee daar in het verre land. Mooi hoor om te lezen!! Ga dit weekend maar lekker genieten en energie opdoen voor volgende week want al die indrukken gaan je ook vast niet meer loslaten..... We denken aan je.
    Het ga je goed!!
    Liefs van ons vieren.

• 05 Juli 2013 - 22:53

Anne:

Hee lieve lot!! Wat leuk een berichtje van jou:) wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Enjoy en doe de groetjes aan Judith:) kussieexxxx Pieter en Anne en groetjes van Rianne, Sjoerd, Thomas en Daniël

• 05 Juli 2013 - 23:14

Jeroen En Willeke:

Er klinkt veel enthousiasme door in je eerste blog, we genieten zo met je mee! Geniet van deze aankomende nieuwe ervaringen.
    Lieve groetjes van Jeroen en Willeke.

• 06 Juli 2013 - 00:09

Mama :

He lieve schat,
    heel fijn om iets van je te lezen. Mooi wat je daar allemaal kan en mag doen. Geef ze daar maar heel veel liefde. Wat jammer dat ik vanavond niet bij het skype moment was. Maar gelukkig heb je papa gesproken. Super dat het gelukt is.
    Ik heb vandaag heerlijk gezongen bij de trouwdienst van Thalita met Grace and Glory en daarna het strand bezocht. Was ook erg leuk.
    Doe de groetjes ook aan Judith. Geniet van alle bijzondere en mooie momenten en sla ze op in je hart. Iets om nooit te vergeten. Heel veel plezier en suc6 samen.
    Big Hug xxxx mama

• 06 Juli 2013 - 18:02

Robin:

Tof om te lezen Lot!!
    Veel plezier en succes daar! =)
    Xx

• 06 Juli 2013 - 23:17

Willem Jan:

Ik merk al aan je blog dat je na een paar dagen Afrika dit prachtige land al in je hart hebt gesloten. Geniet van de komende weken en de geweldige ervaringen die je mee gaat maken. Groet een andere enthousiast voor Zuid-Afrika.

• 07 Juli 2013 - 23:07

Chris En Wil Bultman:

Lotte,
    Wat leuk dat het allemaal goed gaat. We kennen Kaapstad een beetje. En weten ongeveer waar je over praat. Zuid Afrika is écht mooi. Robbeneiland is diep ontroerend.
    mooi meid, geniet ervan. De chaos moet je maar voor lief nemen. We zijn jaloers.

• 08 Juli 2013 - 08:38

Dinanda:

Lieve Lotte,

Wat geweldig dat je dit mag meemaken en ervaringen kunt op doen. Echt onvergetelijk lijkt me en wat super stoer van je! Geef maar liefde waar je kunt......en sluit de mensen en kinderen in je hart. Fijne tijd he?

gr. Dinanda.

• 08 Juli 2013 - 15:50

Bea Bergman:

Hallo Lotte,

Leuk om te lezen dat je het naar de zin hebt daar in Zuid Afrika. We wensen je een heel mooie tijd,
    met al de vrijwillegers, maar straks ook voor de week vakantie. Wat een voorrecht dat je dit kunt doen.

Groetjes oom Dick en tante Bea

• 11 Juli 2013 - 10:31

Roelien Visser:

Nou Lotte, be the change you wish to see in the world wordt nu even werkelijkheid. Geniet van alles!

gr van je 'mentor'