Update voor vertrek - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Lotte Essen - WaarBenJij.nu Update voor vertrek - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Lotte Essen - WaarBenJij.nu

Update voor vertrek

Blijf op de hoogte en volg Lotte

04 Maart 2016 | Nederland, Zwolle

Nu is het toch echt bijna zo ver, beetje bij beetje komen er spullen in mijn koffer terecht en dan is het dinsdag (8 maart) toch echt zo ver. Dan vertrek ik voor 3,5 maand naar Zuid-Afrikaaaaa! :)

De afgelopen maand is er nog best wel wat gebeurd, vandaar nog een blog van mij, vanuit het koude Nederland.
Vorige week donderdag had ik mijn eindgesprek van mijn stage bij het Leger des Heils hier in Nederland. Toen heb ik mijn stage afgerond met een super mooi 8! Heel tevreden mee!:) De dag er na heb ik afscheid genomen. Hier heb ik mooie woorden mogen horen van de bewoners, fijn om te horen dat je iets voor ze hebt kunnen betekenen.
Toen mijn stage was afgerond kon voor mij de focus pas echt goed op Afrika.

In mijn vorige blog vertelde ik over mijn visum aanvraag die was afgewezen. Die keer er op werd hij gelukkig wel goedgekeurd en afgelopen woensdag was het dan zo ver, ik ging hem samen met Tiemen ophalen. Helaas ging dit niet zo soepel als van tevoren gedacht. Er was op gezet dat ik 'didteen' weken in Zuid-Afrika zou verblijven, dit moest 'fifteen' zijn. Oke, dat zouden ze wel even aanpassen. Een uur later kreeg ik hem dan eindelijk weer in mijn handen; stond er 'fourteen' op.... Zucht, geduldig blijven is een hele kunst bij de ambassade, maar nog een half uur verder kon ik dan eindelijk mijn goede visum meenemen.

Nu is het dan toch echt bijna zo ver. Er moeten nog een aantal dingen geregeld worden, mijn koffer moet nog ingepakt en dan ben ik er klaar voor. Kom maar op met dat avontuur!!
De spanning stijgt, maar ik kijk er ook naar uit om te beginnen aan het avontuur waar ik al heel lang mee bezig ben. Ik heb een hekel aan afscheid nemen, dus dat zal niet makkelijk worden, maar daarna ga ik heerlijk genieten.

Voor nu nog groetjes uit een koud Nederland, waar het sneeuwt! Mijn volgende blog komt vanuit Worcester, waar het vandaag 37 graden met zon is (A)

Liefs, Lotte

  • 04 Maart 2016 - 12:07

    Lisanne:

    Spannend allemaal! Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en het afscheid nemen! Take care!

  • 04 Maart 2016 - 12:11

    Paps:

    Lieve Lotte,

    Supertrots op je, zoals je het allemaal regelt! We zullen je missen, maar ik ben nu benieuwd naar je verhalen van straks.

    Dikke smakkerd,
    Paps

  • 04 Maart 2016 - 16:58

    Tante Janny En Oom Wim:

    Heel veel succes en een fijne tijd daar toegewenst

  • 04 Maart 2016 - 21:44

    Dianne:

    Wij hebben Zuid Afrika nog even extra voor je opgewarmd :) Mag ook wel na dat gedoe bij de ambassade, wat een prutsers zeg... Maar het is het echt wel waard! Neem wel je zonnebrand mee. Super leuk dat jullie nu ook deze kant op komen. Heel veel succes met je vlucht en we spreken elkaar hopelijk snel weer.

  • 07 Maart 2016 - 12:31

    Anneke:

    Ha Lotte,
    Sterkte met de laatste lootjes en dan heerlijk genieten. Een heel mooie tijd gewenst

  • 08 Maart 2016 - 19:17

    Mams:

    Nou dat 'afscheidsgedoe' hebben wij gehad ;-)!
    Nu alleen nog mar genieten.
    Heel veel plezier en suc6 met alles.
    We kijken uit naar je verhalen.
    A-Dieu lieverd !

  • 09 Maart 2016 - 21:15

    Bertus En Geertje Palland:

    Lotte een fijne tijd daar toegewenst, we kijken uit naar je verslagen.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 695
Totaal aantal bezoekers 19247

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 30 Juni 2016

SPH stage in Worcester

01 Juli 2013 - 29 Juli 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: