Daar zijn we dan!:) - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van Lotte Essen - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan!:) - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van Lotte Essen - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!:)

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Worcester

Hallo Lieve mensen,

Hier is die dan, de eerste blog vanuit het prachtige Zuid-Afrika!:)
Wat is er de afgelopen 48 uur veel gebeurd, het lijkt alsof er al een week voorbij is.

Afgelopen dinsdag 8 maart begon het avontuur. Rond half elf vertrokken we richting Schiphol. Hanneke, mijn reisgenoot, reed ook met ons mee. Die had dus bij mij thuis al afscheid genomen van haar ouders.
Op Schiphol hebben we nog even met zijn allen wat gegeten en toen was het tijd voor afscheid. Dit was wel even emotioneel, maar het was ook goed om nu te gaan. We leefden hier al zo lang naar toe en nu ging het dan eindelijk gebeuren.

De eerste vlucht richting Londen verliep soepel. Binnen drie kwartier waren we in Londen, we hadden dus zelfs wat tijd ingehaald. Dit was voor ons erg prettig, omdat we zo makkelijker onze overstap konden halen. We moesten namelijk naar een ander vliegveld; London Heathrow. Hanneke was trouwens ondertussen op een andere vlucht onderweg naar Kaapstad. Helaas, moesten we apart reizen...
In Londen zijn we dus in een taxi gesprongen en dwars door Londen naar het andere vliegveld gebracht. De Tower Bridge, de Big Ben en de London Eye kwamen voorbij!

Op Londen Heathrow verliep alles ook soepel en toen begon de lange vlucht naar Kaapstad. Het was helaas al snel donker, waardoor we niet veel meer konden doen dan slapen en muziek luisteren. Het scheelde wel dat we een schermpje voor onze neus hadden. Ik heb dus 'Friends' en 'The Big Bang Theory' gekeken! :)
Om 7.05, plaatselijke tijd, landden we dan in het prachtige Zuid-Afrika. Met een uitzicht over de tafelberg, Robbeneiland en de zee! Prachtig!

Vervolgens heb ik samen met Anouk en Jenita, drie uur gewacht op Hanneke. Jeej, we waren compleet! Daarna moesten we al weer afscheid nemen van Jenita en Anouk, die werden opgehaald door hun huisbaas. Even later werden bij opgehaald in onze prachtige witte Hyundai I10, wat onze huur auto gaat worden voor de komende 3,5 maand. Bij de garage aangekomen, moesten we allerlei formulieren ondertekenen voor verzekering enzovoort. Het zag er netjes en betrouwbaar uit, dus we hopen dat dit allemaal goed gaat komen met de auto!:)
Daarna was het dan zover, we gingen de weg op!:) Hanneke was echt een held! Na zo'n lange vlucht, meteen links rijden in een vreemd land en ook nog eens midden in de stad Kaapstad, trots op haar!:)
Volgens mij hebben we echter wel de toeristische route genomen. De GPS vroeg namelijk of we tol wilden betalen, nou ja dit wilden we natuurlijk liever niet, maar vervolgens hebben we over een enorme berg gereden, waar de auto niet harder dan 40 kon. Oepsiee..
Maar wauw wat een prachtige uitzichten, super mooie bergen, de zon scheen, wat was dit mooi!

Uiteindelijk kwamen we dan eindelijk aan bij ons prachtige huis in Worcester (zeg Woester). Ook hier is het prachtig. Ik hoop straks wat foto's toe te voegen, zodat jullie ook kunnen mee genieten. We hebben een super mooie kamer, de mensen zijn heel lief en behulpzaam en het uitzicht is geweldig. Meteen werden alle mooie restaurantjes aan ons verteld. Leuk leuk!
Allereerst hebben we even contact met thuis gehad, we zijn naar de supermarkt gegaan en advies gekregen van de eigenaren van de B&B/Villa waar we verblijven. In de supermarkt merkte volgens mij iedereen aan ons dat we nieuw waren ;) Er werd ons dan ook drie keer uitgelegd hoe we het fruit moesten wegen, haha.
Daarna heb ik nog even geskyped met Tiemen, terwijl Hanneke aan het koken was.
Heerlijk buiten gegeten, daarna nog even met de beentjes in het zwembad, een heerlijke douche en toen waren we ook echt wel moe genoeg en hebben we heerlijk 12 uur geslapen.

Inmiddels ben ik iets meer bijgekomen en geland. Gisteren was ik super moe en kon ik niet goed bevatten dat ik hier 3,5 maand zou blijven. Nu kan ik al meer genieten en kijk ik er ook meer naar uit!
We hebben heerlijk ontbeten in het zonnetje, gekletst met de medewerkers hier en zelfs al even geskyped met Sjoerd, onze supervisor.

Ik ga iedereen missen, maar vooral genieten, want het is hier prachtig! Ik hoop jullie op de hoogte te houden via deze blog!

Liefs, Lotte

P.S.: Bedankt voor alle lieve berichtjes! Heb echt gemerkt hoeveel lieve mensen er met mij meeleven!:)

• 10 Maart 2016 - 14:30

Anneke:

Gezellig hoor om zo even over je schouder mee te kijken. We hopen nog veel van je te lezen en natuurlijk de foto`s te bekijken. Gezegende tijd daar.

• 10 Maart 2016 - 15:26

Cindy A.:

Hoi Lotte,

Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen.
    Het er allemaal erg mooi uit! Heel veel plezier gewenst daar!

Lfs Cindy

• 10 Maart 2016 - 15:28

Cindy A.:

*ziet

• 10 Maart 2016 - 17:16

Mirjam:

Hoi Lotte,
    Mooi om je eerste indrukken van inderdaad een prachtig land te lezen.
    Ga heerlijk genieten van alles wat er op je afkomt. Veel succes met je stage!!

Liefs Mirjam Kamphof.

• 10 Maart 2016 - 18:48

Wilma (en Mijn Mannen):

Lieve Lotte,

Leuk om te lezen hoe de reis is verlopen...ook jammer dat Hanneke alleen moest reizen... Maar gelukkig is zij ook goed aangekomen. Geniet van je tijd daar en alle indrukken. Mooi dat je op deze manier al veel vast legt....voor later...;-) Enne dat zwembad bij huis...toe maar wat een weelde...bikini wel mee?? Nee hoor, geniet er lekker van!! Succes met je stage.

Liefs, van ons.

• 12 Maart 2016 - 10:03

TG:

Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben en goed aangekomen zijn.
    Heel veel plezier toegewenst. Geniet van alles enne......zorg maar voor veel foto's.
    Succes met je stage!

• 12 Maart 2016 - 17:04

Lotte Van Essen:

Bedankt voor al jullie lieve reacties en het medeleven! Dat wordt enorm gewaardeerd!:)

• 14 Maart 2016 - 21:05

Ellie Knol:

oulik om te lees, en mooi foto's!!