Stage, Kaapstad, Paardrijden, Bloubergstrand! <3 - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van Lotte Essen - WaarBenJij.nu Stage, Kaapstad, Paardrijden, Bloubergstrand! <3 - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van Lotte Essen - WaarBenJij.nu

Stage, Kaapstad, Paardrijden, Bloubergstrand! <3

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Worcester

Inmiddels hebben we ons plekje op stage wat meer gevonden en dat is heel fijn! Na maandag hebben we de rest van de week rustig rondgekeken hoe alles hier gaat en hebben we bij de lessen voor de jongeren gezeten. Bijvoorbeeld een les over 'uitstel van behoeftes', waarin we koekjes mochten versieren, maar niks mochten snoepen. Daarnaast hebben we ons echt verbaasd over de jonge leeftijd waarop de jongeren hier beginnen met het gebruiken van drugs. Er was op dit moment een jongetje op de groep die 12 is en al 3 jaar aan de drugs zat. Oftewel op zijn 9e was hij al begonnen. Bizar!

Donderdag was wel het hoogtepunt van onze stageweek. Toen mochten we namelijk mee bij het 'afscheidsuitje' van de jongeren. Die zouden namelijk de dag er na, naar huis gaan. Dan zou hun traject eindigen.
We hadden het wel getroffen met dit middagje weg, we gingen namelijk op safari!!!:):) Echt super tof! Het was natuurlijk een tof moment om de jongeren wat meer te leren kennen, maar bovenal was het voor ons ook een hele ervaring! We hebben allerlei dieren gezien; olifanten, leeuwen, zebra's, springbokken enzovoort. Het was echt genieten! Zie de mooie foto's!:)

Vrijdag hebben we 's ochtends afscheid genomen van de jongeren! Na 5 weken traject te hebben gevolgd bij 'Toevlug' gaan ze al weer terug naar hun thuissituatie waar alle gevaren zijn. Voor ons gevoel nog veel te vroeg, maar helaas is dit de realiteit. Er is echter wel ondersteuning door nazorg, maar het is toch je hart vasthouden of deze jongeren het gaan volhouden. We zijn erg benieuwd wat voor berichten we de komende week over deze jongens horen.

En toen was het weekend!! Jeej! In eerste instantie zouden Jenita en Anouk naar ons toe komen, maar die hadden helaas autopech...
Toen zijn wij weer naar Malmesbury gegaan voor het weekend! Het was meteen weer gezellig om met zijn vieren te zijn en stage ervaringen te delen. We hebben heerlijk gegeten en 's avonds gezellig UNO gespeeld.

Zaterdag ochtend zijn we met zijn allen vertrokken naar Kaapstad. Hier hebben we eerst heerlijk rond gelopen in Waterfront. Het winkelcentrum van Kaapstad. Heerlijk om die sfeer van de grote stad te proeven. Muziek op straat, overal mensen en prachtige Afrikaanse souveniertjes. Hier hebben we dan ook alvast onze eerste inkopen gedaan!:)
We hebben vervolgens met een prachtig uitzicht op de Tafelberg geluncht. Bijna niet te bevatten dat we daar zitten, echt op en top genieten!

Vervolgens zijn we met de auto langs de kust naar Noordhoek gereden! Prachtige uitzichten, maar wel veel bochten, wat ons lichaam niet zo leuk vond. Gelukkig zakte de misselijkheid snel weg, want er stonden vier prachtige paarden op ons te wachten! We gingen paardrijden op het strand, jeej! Dit was echt een gave ervaring. Ik ben echt totaal geen paarden mens, maar dit leek mij altijd al geweldig. Alsof we in een film zaten. Met super lieve paarden, op het strand, zon, mooie uitzichten! Genieten!
Vervolgens was het al redelijk laat en we wilden eigenlijk in Kaapstad in een jeugdhostel verblijven. Helaas zat zo'n beetje alles vol, dus we zijn alsnog naar Malmesbury terug gereden.

Zondag zijn we 's ochtends eerst naar de kerk geweest en 's middags zijn we naar Bloubergstrand geweest. Genieten van de zon en het uitzicht op de tafelberg!<3
Maar dat van die zon hebben we geweten, allemaal verbrand.....(A)

Vanmorgen, maandag, zijn Hanneke en ik weer naar 'huis' gereden in Worcester. De rest van de dag doen we rustig aan. Relaxen, wat opruimen, een blog schrijven enzovoort. Het is vandaag Human Rights Day dus geen stage. Morgen mogen we weer aan de bak.
Er zijn deze week geen jongeren, dus we gaan vooral bezig met opdrachten en ons voorbereiden op de nieuwe groep jongeren. Nog even rust voordat die week daarna de bom ontploft. Dan komen er namelijk 17 jongeren!

Ik mis jullie soms wel een beetje, maar ik geniet!
Liefs, Lotte

• 21 Maart 2016 - 19:06

Frank :

Lotte, wat een mooi verhaal! Tof om te lezen wat jullie allemaal meemaken en beleven! Stiekem ook een beetje jaloers! Ik zou zo weer terug willen! Geniet nog van de maanden die je daar hebt! & succes als de jongeren volgende week binnen komen!

• 21 Maart 2016 - 23:41

Ellie Knol:

lekker vir julle !

• 22 Maart 2016 - 09:09

Elly:

Mooie fotootjes weer hoor!
    'Big hug' van ons allen xxxx.