Marktjes, zonsondergang en Botanische tuinen! - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van Lotte Essen - WaarBenJij.nu Marktjes, zonsondergang en Botanische tuinen! - Reisverslag uit Worcester, Zuid-Afrika van Lotte Essen - WaarBenJij.nu

Marktjes, zonsondergang en Botanische tuinen!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Worcester

Hallo allemaal!

Alweer een blog van mij! Er zullen er niet heel veel meer volgen, want vandaag over drie weken ga ik al weer naar huis. Ergens heel fijn en ik ga dan nu ook echt wel aftellen, maar het zal toch ook heel gek zijn om straks afscheid te nemen van alles en iedereen hier. En daarnaast is dan het avontuur ook echt voorbij. Maar dat komt later pas. Nu eerst nog even lekker genieten hier!!

Vorige week woensdag en donderdag hebben we gewoon stage gelopen. Woensdag was niet zo’n bijzondere dag. Na stage hebben we toen wel weer heerlijk gesport in de sportschool. Heel fijn om weer even in beweging te zijn.
Donderdag werden we ’s ochtends al gevraagd om, om elf uur de jongeren weer te vermaken. Ja, dit wilden we wel, want we hadden de les over ‘Nederland’ van de vorige groep nog liggen. We hebben dus heerlijk gepraat over Willem-Alexander, Sinterklaas, de Tweede Wereldoorlog en de vrijheid die we elk jaar mogen vieren. Super leuk om de jongeren en de toezichthouders hier wat meer te vertellen over ons landje, dat 30 keer kleiner blijkt te zijn dan Zuid-Afrika haha.
Het bijzondere bij deze les was dat de jongen die altijd zo in elkaar gedoken zit, veel huilt en niet actief deelneemt aan de lessen een vraag van ons beantwoorde. Tof om te zien hoe hij langzaam toch iets meer opbloeit en wat input gaat geven in de lessen. Het is niet veel, maar alle beetjes helpen.
Na deze les hebben we nog heel leuk een poos gepraat met de jongeren. Terwijl een groep jongens aan het voetballen was en Hanneke lekker mee deed heb ik een heel goed gesprek gehad met twee jongens over hun interne motivatie en of ze al veranderd zijn tijdens hun behandeling bij ‘Toevlug’. Heel tof! Daar doe ik het voor 

Vrijdag hadden we al weekend, heel fijn! We zouden toen ’s middags gaan paragliden, maar helaas kregen we het bericht dat het geannuleerd was. Vanwege de weersomstandigheden……balen. We besloten toch om naar Kaapstad te gaan en hebben alsnog een hele toffe dag gehad. Allereerst zijn we naar Green Market square gegaan. Dit is een plein met allemaal markt kraampjes van locale bewoners, met heel veel zelf gemaakte producten. Hier hebben we onze ogen uit gekeken en ook zeker wat leuke dingetjes gekocht door middel van afdingen. Echt Afrikaans allemaal! Daarna hebben we nog even door Long Street gelopen, dé straat van Kaapstad. Hier werden we door meerdere mensen aangesproken of we niet wat eten voor ze wilden kopen. Uiteindelijk toch maar besloten dit wel te doen voor een jonge vrouw die een foto liet zien van haar dochtertje van 5. Eenmaal in de winkel leek ze echt haar ogen uit te kijken, maar door haar nette kleding twijfelden we toch of het helemaal goed terecht zou komen. Hopelijk hebben we toch écht iets voor haar kunnen betekenen. Laten we maar uit gaan van haar eerlijkheid.

Vervolgens zijn Hanneke en ik naar Camps Bay gereden waar we echt een prachtige zonsondergang hebben bekeken. Wauw, wat was dit prachtig! Echt enorm genieten! Nadat de zon toch echt onder was zijn we naar Hout Bay gereden waar we echt naar een super gaaf, overdekt, toeristisch marktje zijn geweest. Er was een echt Afrikaans bandje aan het spelen, er waren eet kraampjes en heel veel markt kraampjes. Er hing echt een super leuk sfeertje en Hanneke en ik hebben dan ook wel drie rondjes gelopen over de markt. Vervolgens zijn we weer terug naar huis gereden.

Zaterdag zijn we opnieuw naar Kaapstad gegaan. We zijn toen eerst naar de Canal Walk geweest. Een gigantisch groot, Amerikaans-achtig winkelcentrum inclusief vermaak voor de kinderen. Echt bizar om daar rond te lopen. We hebben vooral lekker rond gekeken en even wat koffie gedronken. Daarna zijn we nog naar China Town geweest wat om de hoek was. Iets goedkoper, maar ook hier zijn we niet geslaagd.
Vervolgens zijn we nog naar Bo Kaap gereden. De wijk in Kaapstad met de gekleurde huizen. Super leuk en vrolijk om te zien en we hebben dan ook een boel leuke foto’s gemaakt, terwijl een of ander leuk mannetje op onze auto paste zoals dat hier bijna overal gebeurd. Leuk om even te zien en foto’s te maken, maar we moesten snel door, want we wilden opnieuw een zonsondergang kijken op het strand.

Deze keer gingen we naar Bloubergstrand. Het strand met het mooie uitzicht op de Tafelberg. Ook dit was weer enorm genieten. Zuid-Afrika heeft toch echt wel de mooiste zonsondergangen ter wereld!:)

Gisteren (Zondag) was een rustig dagje. Het weer was enorm mooi, dus Hanneke en ik hebben weer even gewerkt aan ons ‘bruiningsproces’. Heerlijk in de zon gelegen en genoten van het weer. Aan het einde van de middag zijn we nog wel even naar de Botanische tuinen geweest bij ons om de hoek. Hier waren we nog niet geweest en dit moesten we toch echt nog wel gezien hebben. Het was ook echt super mooi om door heen te lopen. Al denk ik wel dat het mooier was geweest als het hier niet zo droog was, door de hete zomer die ze hier hebben gehad.

Vandaag begon dan weer een nieuwe stage week. Een dag die alweer begon met de vraag of we toch niet een groep sessie wilden doen. Heerlijk hoe dat hier gaat in Afrika, ahum, dat ga ik niet missen in Nederland. We hebben toch wel even duidelijk gemaakt dat wij als Nederlanders er van houden om ons goed voor te bereiden, maar we hebben het toch maar even gedaan  De rest van de week hebben we ook nog stage en dan hopen we aankomend weekend op een herkansing met paragliden! Zin in!!:)

Tot over 3 weken allemaal!

X Lotte

• 30 Mei 2016 - 19:52

Papsie Hans:

Ha die Lotte,

Leuk verhaal weer. Je hebt toch wel meer foto's van deze dag/dagen? Vooral die van die zonsondergang met de Tafelberg kan zo later bij jullie thuis boven de bank! Tenminste als Tiemen het goed vindt. Maar die heeft vast ook niet veel te vertellen, net als veel andere mannen... Die bezoekjes aan allerlei markten en delen van Kaapstad zijn, neem ik aan, allemaal veilig genoeg?! Anders zie ik me toch echt genoodzaakt om je te komen halen. Blijf goed op elkaar passen ladies!
    Hee, geniet van je groep tieners. Enne, doe je best met dat ene jochie! liefde en geduld, liefde en geduld, liefde en geduld........
    Fijne week verder, zegen op je werk en geniet! Over drie weken zit je (bg) weer gewoon aan de aardappelen...

Baie drukkies,
    Paps

• 30 Mei 2016 - 21:44

Hennie:

Hallo Lotte.
    Weer hartelijk bedankt voor je uitgebreide update. Altijd weer leuk om te lezen.
    3 weken is best nog wel lang om te kunnen genieten .Dat is 21 dagen of 504 uren. Klinkt best als veel.
    Groetjes Hennie Kottier

• 04 Juni 2016 - 09:22

TG:

Hoi Lotte,

Leuk om je verslag weer te lezen. Het is daar ècht genieten voor jou, he?
    Je maakt iedereen enthousiast voor dit land! Goed zo!
    Ik wens je nog een aantal goede stageweken toe en dan mag je hopelijk iedereen (nou ja......iedereen?) hier weer in je armen sluiten. Dan ontmoet Jada voor het eerst haar tante!!!
    Zover is het nog niet. Nog een fijne tijd en geniet ervan!

Liefs,
    TG.

• 06 Juni 2016 - 21:55

Wilma (en Mijn Mannen):

Lieve Lotte,

Zo eindelijk weer eens een schrijven van onze kant, heb wel steeds je blog gelezen maar niet altijd gereageerd. Allereerst SUPER mooie foto's hoor, je zult dit land straks echt gaan missen en de vrijheid die je daar toch ook wel weer hebt!! Heb je al weer kriebels om naar huis te komen....? Tiemen weer te zien in het eggie....en alle andere mensen die van jou houden!! Fijne weken nog en tot schrijfs!!

Lliefs,
    Wilma