De laatste week al weer..... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Essen - WaarBenJij.nu De laatste week al weer..... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Essen - WaarBenJij.nu

De laatste week al weer.....

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

27 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vorige week zaterdag was echt onze geluksdag; we zijn eindelijk naar Robbeneiland geweest. Het weer was goed genoeg, al voelde de boottocht alsnog als een achtbaan..
Super indrukwekkend om daar rond te lopen en een gids te hebben die daar zelf ook gezeten heeft en de chauffeur was van Mandela op de dag dat hij vrij kwam. Daarna zijn we 's middags ook nog op de tafelberg geweest!!!!:) Het was super bewolkt en we zagen helemaal niks, maar we zijn er wel op geweest.

Zondagmorgen begon onze week van reizen. We weren opgepikt door onze reisleider; Laurens. Een Zuid-Afrikaan en een typische reisleider. De rest van de groep bestaat uit een Nederlands meisje, een duits meisje en een gezin uit Zwitserland. Niet zo'n grote groep maar wel super gezellig!
We hebben echt te gekke dingen gedaan, bijna te veel om op te noemen, maar ik ga het toch proberen om kort te beschrijven;
Zondag; Vandaag hebben we vooral heel veel met de auto gereden, ook zijn we naar Hermanus geweest, het walvisplaatsje van Zuid-Afrika. Jammer genoeg vaart de boot niet, maar we hebben toch een walvis gespot!:) Daarna hadden we een bierproeverij en rijden we door allemaal leuke plaatsjes heen en komen we bij het meest zuidelijke puntje van Zuid-Afrika! Ook lopen we over het langste strand van het land; Die Plaat.

Maandag; We hebben route 62 gereden een super bekende scenic drive van de garden route, daarna gaan we naar de warmwater hot springs, een soort natuurlijke spa. Het water is 42 graden en dus heerlijk om in te zwemmen. Ook gingen we naar Cango Wildlife Reserve, hier krijgen we eerst een rondleiding en ik mag in het hok bij de cheeta en de tijger, echt super gaaf! De tijger was nog maar 9 maand, maar inmiddels al super groot.

Dinsdag; We gaan 's ochtends eerst naar de Cango Ostrich Farm, hier mogen we de struisvogels, voeren, krijgen we een 'nekmassage' en mogen we de struisvogels berijden, dit laatste heb ik dan weer niet gedaan, want ik vond het een beetje eng toen het duitse meisje er half af viel. Daarna gingen we naar de Cango Caves, super mooie grotten waar we een rondleiding doorheen krijgen. Daarna kwam het hoogtepunt van de week voor mij; HET BUNGEJUMPEN!!! Ik heb het gewoon gedaan van de hoogste van de wereld; 216 meter hoog, en het was echt geweldig, super gaaaf!!! Ik zou het zo nog een keer doen.

Woensdag; Vandaag konden we 'uitslapen' tot ongeveer 8 uur!:) Daarna gingen we naar het Tsitsikamma, Waterfall Ziplining. We gingen met een kabelbaan over allerlei verschillende watervallen, echt super gaaf om te doen! De rest van de middag rijden we door verschillende plaatsjes, maar de dag is redelijk relaxed!

Donderdag; Vanmorgen ging de wekker om 5 uur, want we gingen bij zonsopgang op safari!!!:) Jippiee. Het was echt steenkoud en mijn tenen zijn nog wel 5 uur bevroren geweest, maar het was het zeker waard! We hebben heel veel dieren gezien en ook 3 dieren van de Big Five! Struisvogels, Kudu's, zwijnen, hyena's, olifanten, buffels en zelfs leeuwen. Dit laatste is heel bijzonder want er zijn er maar 7 in het hele park van 25000 hectare en wij zagen er twee! Zelfs onze reisleider die hier elke maand komt werd helemaal gek, omdat hij ze hier nooit ziet! Daarna gaan we naar Port Elizabeth, wat in Judiths boekje werd beschreven als een vieze industriestad. Als we aankomen zien we inderdaad veel fabrieken, maar bij het strand is het nog best mooi. We eindigen de dag in Jeffreys Bay, de surferstad, hier verblijven we ook, direct aan het strand, echt geweldig!

Vrijdag; De ochtend begon met ontbijt aan het strand, echt super chil! Daarna gingen we naar de Elephant Sanctuary, we kregen een rondleiding, mochten met olifanten ' wandelen' en ze voelen en daarna mochten we op een olifant rijden! Dit was echt super gaaf! Het is zo relaxed om die olifant te voelen lopen, maar het is zo'n groot, indrukwekkend dier! We gaan ook nog naar het plaatsje Knysna, wat mensen benoemen als het mooiste plaatsje van het land. Daarna is de kans om te paragliden, Judith zat er al helemaal klaar voor, maar uiteindelijk is de wind toch te gevaarlijk, dus helaas gaat het niet door!:(

Zaterdag; We hebben vandaag vooral heel veel gereden, want we moesten weer helemaal terug naar Kaapstad. We zijn wel nog even naar een boeren marktje geweest, echt super leuk om daar even rond te lopen. Ook gaan we naar een Aloe ' fabriek', waar ze de aloe dus zelf ook verwerken en er producten van maken. De rest van de dag rijden we weer helemaal terug naar Kaapstad en dan is de reis jammer genoeg al weer voorbij!:(

Vanavond slapen we nog een laatste avondje in het vrijwilligershuis en dan hebben we morgen nog een halve dag om Kaapstad nog even in te gaan, maar om 6 uur vliegen we dan toch echt weer richting Nederland.

We hebben echt een geweldige tijd gehad, het was echt een groot avontuur; we hebben geweldige mensen leren kennen van over de hele wereld, de cultuur ontdekt, wat mogen betekenen voor mensen die het minder hebben dan wij, super gave dingen mogen zien en doen, een super mooi land leren kennen en vooral heel erg genoten en veel geleerd!
Bedankt lieve mensen van dit geweldige land!
We gaan het zeker missen hier, maar de herinneringen zullen altijd blijven!

Liefs Lotte

• 27 Juli 2013 - 20:01

Elly:

Wauw.... Lotte van 216 meter..... bungejumpen!! Ik moest er niet aan denken, maar geweldig dat je het toch hebt gedaan. 'k Ben blij dat ik het vooraf niet wist wanneer je het ging doen ;-)!
    En wat heb jij deze week nog weer veel beleefd en gezien, om met jouw woorden te spreken : 'Gaaf' !

Jammer dat de tijd er al weer op zit, maar wat een herinneringen zal je meenemen. Super hoor.

We hopen je a.s. maandag weer met een knuffel te kunnen begroeten!!
    En dan alle verhalen 'live' te horen en eindelijk ook alle foto's te zien!

Liefs ,
    ook van papa,
    mama.

• 27 Juli 2013 - 22:02

Arie En Gerda:

Wat heb je ontzettend veel gezien en beleefd, dat wordt dagenlang vertellen als je weer thuis bent :)
    Mijn maag draait als ik aan een bungeejump denk en dan hoeft het niet eens 216 meter te zijn, stoerrrrrr!!!
    We wensen jullie een behouden thuisvlucht!

Liefs,
    Arie en Gerda

• 27 Juli 2013 - 22:30

Wilrik, Eelco, Arjan En Wilma :

Hoi lieve Lotte,
    Meid wat een mooie herinneringen en ervaringen heb jij in die 4 weken opgebouwd, van sommige draait mijn buik om.....bungyjumpen...niet aan denken maar jij hebt het wel gedaan, Super!! En dan al die verhalen die je nog niet op deze blog hebt staan, waarschijnlijk te veel om op te noemen. Fijn voor je dat je het zo goed hebt gehad, herinneringen die niemand je meer afneemt!! Wij hopen dat je een goede laatste dag zult hebben en daarna een veilige thuiskomst. Liefs van ons!!

• 27 Juli 2013 - 22:59

Annie:

Wat ontzettend leuk om zo mee te beleven wat jij allemaal hebt gedaan. Dat van die brug snap ik niet dat jij dat durft. Ik moet er niet aan denken. Inderdaad maar goed dat jij dat achteraf schrijft. Gelukkig is alles goed gegaan en heb jij de kick. Een onvergetelijke ervaring deze weken. Goede reis en tot ziens. Liefs Annie, ook namens Henk.

• 28 Juli 2013 - 11:57

Regina:

Hoi Lotte,
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt, mooie en ook spannende belevenissen. Vooral jouw bungeejump vanaf de hoogste brug, brrrr! De avontuurlijk tocht van Judith door de Cango Caves was ook erg spannend. Jullie zijn kanjers!
    Jullie kunnen terugkijken op een indrukwekkende maand in Afrika.... een ervaring om nooit te vergeten.
    Nog een paar uur en jullie vliegen alweer richting Nederland. We hopen jullie morgen veilig en wel op Schiphol te zien.
    Tot morgen.
    Groetjes Paul en Regina