Time Flies..... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Essen - WaarBenJij.nu Time Flies..... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Essen - WaarBenJij.nu

Time Flies.....

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

12 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

En toen waren er al weer twee weken vrijwilligerswerk voorbij.....

Afgelopen weekend zijn we dus op de Hop on Hop off bus geweest, het was echt super leuk. We zijn naar Hout Bay geweest, een super mooi strand en het was heerlijk weer. Ook zijn we naar Camps Bay geweest en we zagen daar Walvissen!!!:) Die komen zooo dicht bij de kust, echt niet normaal.
Zondag was dus het plan om naar Robbeneiland te gaan, maar vanwege het ' slechte weer' was het gecanceld, wat nergens op sloeg want het regende en waaide niet eens. Maar ja dat is Afrika.
Toen gingen we naar het Aquarium waar we de eerste pinguins hebben gespot, maar jammer genoeg nog niet in het wild.
Ons volgende geweldige plan afgelopen zondag was om naar de Tafelberg te gaan, we zijn er zelfs een stukje op gehiked, maar het begon echt te regenen, dus hebben we onze geweldige poncho's aangetrokken en zijn we maar weer naar beneden gegaan.
De volgende dag hadden we alle drie gigantische spierpijn, maar we kunnen wel zeggen dat we op de tafelberg zijn geweest!!;)
De rest van de week was de tafelberg helemaal helder, wat een beetje jammer was...

Deze week zijn we weer naar onze projecten geweest. Je ziet echt heel veel vooruitgang bij sommige kindjes van mijn ochtendproject; Fikelela.
Een jongetje, Theba, dat 1,5 jaar is en vorige week nog niet rechtop kon zitten en totaal geen emotie toont, zit nu rechtop, lacht en speelt met het speelgoed. Een ander meisje, Karneesa, kan nu zelfs lopen!!!!!:):)
Ook hebben we een muur geschilderd ter nagedachtenis van een meisje dat een maand geleden is overleden. De Tree of Hope, het is super mooi geworden.

's Middags hebben we ons Gapa project, de kindjes zijn inmiddels gewend aan ons, kennen onze namen en komen elke dag op ons afgerend, super schattig! Ook houden ze van de camera, ze maken echt van iedereen foto's.

Volgende week ga ik dan eindelijk ook het project doen waarvoor ik hier ben gekomen; het dansproject!:):)
Super veel zin in! Daarnaast kan ik 's ochtends nog steeds werken bij Fikelela, maar helaas is Gapa al weer voorbij. Ook ga ik nog een middag naar Homestead, dat is een project voor jongens die op straat hebben geleefd en die daar vrijwillig opgevangen kunnen worden om een betere toekomst te krijgen. Hier gaat onze donatie ook naartoe en nu kunnen we kijken waar ons geld dan heen gaat!

Morgen gaan we met alle vrijwilligers in een busje naar Kaap de goede Hoop en dan komen we ook langs ' Boulders Beach', met de PINGUINS!!!!:):) Super veel zin in.
Het plan voor zondag is om naar een traditionele Afrikaanse kerkdienst te gaan en we willen proberen om alsnog naar Robbeneiland te gaan en de Tafelberg te beklimmen, een druk weekend dus.

Daarna nog een weekje vrijwilligerswerk en dan is ons vrijwilligerswerk al weer voorbij!:(
Super jammer, maar dan staat er nog een geweldige rondreis voor de boeg!

Time Flies When You're having Fun!
Liefs Lotte

P.S. ik kan geen foto's uploaden dus die zullen jullie allemaal wel op facebook of ergens anders zien als ik terug ben!:)

• 12 Juli 2013 - 22:43

Anne:

Lieve Lot!

Wat leuk om je verhalen te lezen en je net ff te hebben gesproken op skype! Ik vind het jammer dat ik niet heel erg veel foto's van je zie, maar des te leuker als je straks terug bent om ze allemaal te zien! Ik denk dat ik daar wel een paar dagen voor vrij moet plannen haha ;) Geniet van je laatste week vrijwilligerswerk & hopelijk hebben we nog tijd om vrijdag te skypen! Love you! Xxx

• 12 Juli 2013 - 22:56

Regina:

Hoi Lotte,
    Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben ..... dan gaat de tijd inderdaad heel snel, te snel. Jullie hebben al veel goede dingen gedaan met de kinderen daar. Dit weekend maar lekker genieten met de pinguïns.
    Groetjes Paul en Regina

• 13 Juli 2013 - 09:08

Jeroen & Willeke:

Gaaf om te lezen zeg dat het jongetje en meisje zo zichtbaar veranderen in hun ontwikkeling! We zijn ook erg benieuwd hoe ze reageren op je dansproject, vast super enthousiast!
    Geniet er maar fijn van en we hopen dat je dit weekend helder weer hebt, om de Tafelberg te kunnen beklimmen.

Lieve groetjes van Jeroen & Willeke.

• 13 Juli 2013 - 11:54

Paps En Mams:

Ha lieve schat,
    Super om te lezen wat jullie mee maken! Wat een ervaring . Geniet van alles wat er op je pad komt. Fijn weekend nu rust tussendoor ook een beetje uit:-) . Veel sec6 met het deelproject! Big hun vanuit Ffrankrijk. Papa mama en mark.

• 13 Juli 2013 - 22:24

O Wim en T Janny

• 15 Juli 2013 - 09:21

Rebekka:

Hé lieve Lotte,

Super om jouw belevenissen zo op afstand te volgen. Wat een indrukken zul je opdoen zeg! Gaaf om te lezen dat jullie aanwezigheid ook wat doet! Suc6 met je dansproject en ben ook benieuwd naar de foto's! Time is fun when you having flies......:) Een goede week!
    Liefs, Rebekka

• 18 Juli 2013 - 08:41

Dinanda:

He Lotte,
    Dat de tijd voorbij vliegt is helemaal te begrijpen na het lezen van al jouw bezigheden.
    Geweldige tijd en verwonder je over al het moois wat je ziet...bv. walvissen!!Echt gaaf!
    gr. Dinanda