Nog twee weken..... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Lotte Essen - WaarBenJij.nu Nog twee weken..... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Lotte Essen - WaarBenJij.nu

Nog twee weken.....

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 Juni 2013 | Nederland, Zwolle

Jippie, mijn VWO-diploma is binnen!:):)
Na alle problemen rondom de examens en zelfs het examen frans dat ik uiteindelijk een dag later heb gemaakt is het dan toch goed gekomen.
Natuurlijk super fijn dat Judith en Ik nu met ons diploma op zak naar Afrika kunnen!

Over precies twee weken zullen we net geland zijn in Kaapstad en dan gaat het avontuur eindelijk beginnen.
Gisteren hebben we een mail ontvangen van de organisatie African Impact, die ons zal begeleiden bij ons project. Hierin stond nog wat laatste belangrijke informatie.
Binnen ons project zal vooral de taal Xhosa worden gesproken wat een Afrikaanse kliktaal is, dus we gaan ook nog een aantal woordjes Xhosa leren. Gelukkig spreken de meeste mensen ook gewoon Engels en Afrikaans, dus diepgaande gesprekken kunnen gewoon in het Engels gevoerd worden!;)

Dit is waarschijnlijk mijn laatste blog vanuit het tropisch warme Nederland. In Afrika is het natuurlijk Winter dus het zal daar niet zo heel warm zijn, al is de Afrikaanse winter totaal anders dan de Nederlandse winters.
Tot de volgende blog vanuit Kaapstad!:)

Liefs Lotte

  • 17 Juni 2013 - 12:53

    Hennie Van Der Pol:

    Hoi Lotte,

    Natuurlijk kan ik je volgen via Anne, maar het is natuurlijk veel leuker om dat rechtsstreeks te doen.
    Inderdaad is het fijn om met diploma op zak te vertrekken!
    Het lijkt me erg leuk wat jullie van plan zijn en vandaar dat ik je/jullie ga volgen.
    Het duurd nog 2 weken zoals je zelf zegt maar ik wens je nu al een ongelofelijke onvergetelijke reis, dan vergeet ik dat, in ieder geval niet!! Haha.
    Tot schrijfs
    Hennie
    PS. Geniet nog maar effen van het (tropische) weer hier in ons vaak zo kouwe kikkerlandje!

  • 17 Juni 2013 - 13:14

    Lotte Van Essen:

    Hee,

    Leuk dat je me gaat volgen!
    Heel erg bedankt en dat genieten gaat zeker nog wel lukken!

    Groetjes Lotte

  • 17 Juni 2013 - 14:11

    Anne:

    Ik ben benieuwd hoe je het gaat hebben daar en natuurlijk ga ik je volgen! =D

  • 17 Juni 2013 - 14:28

    Judith :

    Wiehoeee ik heb er zo'n zin in!! :) :) We moeten trouwens echt nog even zo'n hippe Afrikaanse rok shoppen, haha! ;)
    Sala Kakuhle! (ofzoiets)

  • 17 Juni 2013 - 16:25

    T Janny:

    Leuk Lotte wij gaan je volgen hoor
    Sterkte met het afscheid nemen
    Groetjes ons

  • 17 Juni 2013 - 16:32

    Lotte Van Essen:

    Leuk! Bedankt!

    Ja Juud ik heb er ook super veel zin in!
    Ik heb er vanmiddag één geshopt!;)

    Sala Kakuhle!:)

  • 18 Juni 2013 - 14:17

    Mama :

    Check: rok over de knieën kan in de koffer, check: bankpasje omgezet voor Zuid Afrika, check mobiel voor Zuid Afrika geregeld, check: Zuid Afrikaanse wereldstekker gekocht, check: koffer geleend......

    Check: volgens mij ben je er zolangzamerhand klaar voor ;-) !

    Lieve Lotte ik hoop dat je zult genieten van deze onvergetelijke ervaring. En dat je daar in het verre Zuid Afrika iets van Gods liefde mag uitstralen!!
    Big Hug.

  • 29 Juni 2013 - 15:28

    Annie Van Derkolk:

    Hoi Lotte. Ik heb even ons mail adres door gegeven. Goede reis. Zegen van onze Hemelse Vader.

  • 29 Juni 2013 - 20:43

    Anneke En Frits:

    He Lotte,
    Nog 1 nachtje, en dan vertrekken naar Afrika.
    Wij wensen je een goede en gezegende tijd toe in Afrika.
    Verwen die kinderen maar een beetje en geniet zelf ook van hen.
    We wensen je Gods zegen toe en dat je Hem mag laten zien aan de kinderen en verzorgers.

  • 29 Juni 2013 - 21:29

    Lotte Van Essen:

    Bedankt voor alle reacties!
    Ik heb er super veel zin in,
    maar het is vooral nog heel onwerkelijk en ook wel spannend.
    Ik hoop snel weer een nieuwe update te kunnen doen!:)


  • 30 Juni 2013 - 22:20

    Wilma Van Ravenhorst:

    Lotte, heel veel plezier in Zuid Afrika. We hopen dat je er een hele mooie tijd mag hebben!
    Leuk om je belevenissen op deze manier te kunnen volgen, we houden je verslagjes in de gaten...
    Lieve groet, Wilma, Leendert en de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 19285

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 30 Juni 2016

SPH stage in Worcester

01 Juli 2013 - 29 Juli 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: